سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتظار

«و به لقمان حکمت دادیم» ـ فرمود : منظور فهم و خرد است . [امام کاظم علیه السلام ـ در تفسیر گفته خدای متعال]

u کل بازدیدها : 12512

u بازدیدهای امروز : 0

u بازدیدهای دیروز : 2

u  RSS 



u خانه
u مدیریت
u پست الکترونیک
u شناسنامه

دوشنبه 89/2/27 ساعت 7:34 عصر

i نقل ازشهادت حضرت فاطمه توسط مولوی


من کاری به سخنان سخیف این فرد(مولوی عبدالحمید) ندارم به این مطالب که برگرفته از منابع وکتب اهل سنت هست دقت کنید:

در کتابهای «عقد الفرید» و «تاریخ ابو الفداء» و ... در این مورد این‌گونه آمده است:
ابوبکر گروهی را به سرکردگی عمربن الخطاب بسوی خانه حضرت علی (ع) گسیل داشت و به سرکرده آنها گفت: اگر در برابر فرمانت سر فرود نیاوردند با آنان پیکار کن. عُمر با شعله ای از آتش حرکت کرد تا خانه وحی و رسالت را به آتش بکشد، در این گیر و دار بود که دخت فرزانه پیامبر اکرم (ص)، فاطمه (س) با او روبرو شد و فرمود: هان! ای پسر خطّاب آیا آمده ای تا خانه ما را به آتش بکشی؟ عُمر پاسخ داد: آری مگر اینکه همان را که امّت گردن نهاده اند بپذیرید و باخلیفه انتخابی ما دست بیعت دهید. (1)

و همچنین در تاریخ طبری و الامامه و السیاسه، آمده است: به خدا سوگند خانه را به آتش خواهم کشید مگر اینکه به منظور بیعت از خانه بدر آیید و یا گفت: با شما هستم، یا به منظور بیعت از خانه بدر آیید یا خانه را با هر آن کس که در آن است به آتش خواهم کشید. برخی به او گفتند: دخت پیامبر اکرم (ص) در آن خانه است، پاسخ داد: اگر چه او باشد.(2)
مؤلف کتاب الامامه و السیاسه می نویسد: ... سرانجام آن گروهی که نزد حضرت علی (ع) بودند از خانه بیرون آمدند و بناگزیر بیعت نمودند و تنها حضرت علی (ع) در خانه ماند و فرمود: من سوگند یاد کرده ام که تا قرآن را جمع آوری ننمایم، نه از خانه خارج شوم و نه عبا بر دوش افکنم. در این هنگام بود که دخت پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه (س) بر آستانه درب ظاهر شد و فرمود: تاکنون گروهی را که برای رسیدن به حضور کسی آمده باشند، بدتر و خشن تر از شما به خاطر ندارم، شماها مردمی هستید که پیکر مطهر پیامبر اکرم (ص) را در برابر ما رها کردید و ... .

شهرستانی در کتاب الملل و النحل به نقل از نظّام معتزلی آورده است که: عُمر در غوغای روز بیعت بگونه‌ای بر شکم دختر پیامبر اکرم (ص) زد که جنین وی سقط گردید، او نعره می کشید که: خانه حضرت فاطمه (س) را با هر آنکه در آن است به آتش بکشید. و این فرمان در حالی صادر شد که در آن خانه جز حضرت فاطمه (س) و شوهر گرانقدرش حضرت علی (ع) و دو نور دیده اش امام حسن و امام حسین (علیها السلام) هیچ کس نبود.(3)


منابع :
1- عماد الدین اسماعیل ابى الفداء، تاریخ ابى الفداء، ج 1، ص 56، (دار المعرفة، بیروت)- العقد الفرید، ابو عمر احمد بن محمد بن عبد ربّه اندلسى، ج 2، ص 254، (مکتبة الهلال، مصر و دار الکتاب العربى، بیروت 1990 م).
2- محمد بن جریر طبرى، تاریخ الطبرى، ج 3، ص 198، (لیدن و دار المعارف مصر)- ابو محمد، عبدالله بن مسلم بن قتیبه دینورى الامامه و السیاسه، ج 1، ص 13، حلبى 1388 هـ).
3- شهرستانى، الملل و النحل، ج 1، ص 57، (دار المعرفة، بیروت، مطبعة الحلبى، مصر 1410 هـ) شهاب الدین بن حجر عسقلانى، لسان المیزان، ج 1، ص 268، (مؤسسة اعلمى، بیروت 1406 هـ)


نوشته شده توسط: امیر علی

نوشته های دیگران ()

*******

************

*********************************

************

*******


i لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نقل ازشهادت حضرت فاطمه توسط مولوی
عکسهای عجیب
رهنورد حاضر به ادامه زندگی با موسوی نیست
روز قدس
علی (ع) آیینه أعلی
[عناوین آرشیوشده]

*********************************

********************

:: درباره من ::

انتظار

********************

:: لینک به وبلاگ ::

انتظار

********************

:: پیوندهای روزانه ::

رامین چرومی [18]
رامین چرومی [14]
حضرت بی بی حکیمه (س) [39]
حضرت بی بی حکیمه (س) [36]
آفتاب جنوب [8]
آفتاب جنوب [11]
[آرشیو(6)]

********************

:: آرشیو ::

شهریور 1388

********************

:: لینک دوستان من ::

کوله پشتــــــــــ///ـــــــــــی
آوای عشق
هاله

********************

:: دوستان من ::



********************

:: خبرنامه ::

 

********************

پارسی بلاگ ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ